De koelkast van Léonie

Wie je bent is wat je eet en liefde gaat door de maag – wat er in je koelkast ligt is geen triviale zaak. Babel inspecteert elke maand de inhoud van de koelkast van een student. Deze maand de koelkast van Léonie Klaver (1987), masterstudente Tekst en communicatie. (scroll naar beneden voor tekst)

Koelkast Leonie

Vegashizzle

‘Ik eet geen vlees, daarom koop ik vaak vegashizzle: nu heb ik tofublokjes en vegetarisch gehakt liggen. Maar ik eet niet iedere dag vleesvervangers, soms laat ik ze gewoon helemaal weg uit een maaltijd. Kaas eet ik ook vaak, ik ben er verslaafd aan! Deze keer heb ik geitenkaas en ‘gewone’ belegen kaas gekocht.’

Onderste planken

Onze keuken is erg krap, daarom deel ik m’n koelkast met mijn huisgenootje. De onderste twee plankjes zijn van mijn huisgenootje, ze houdt zich netjes aan de verdeling. Haar brood ligt in de koelkast, omdat we last hebben van muizen…’

Nagellak

Ik hoor je denken, ‘nagellak in de koelkast?’ Ik heb gehoord dat ‘ie zo langer goed blijft, geen idee of het ook echt zo is!’

Mosterd

De vorige keer dat ik mosterd kocht was dat in een tube. Ik dacht dat zo’n tube buiten de koelkast wel goed zou blijven. Niet dus. Daarom heb ik deze pot nu toch maar in de koelkast staan.’

Ketchup
‘Tomatenketchup eet ik werkelijk overal bij: scrambled eggs, tosti’s, alles!’

Kwark en fruit

Ik ben een beetje koolhydraatverslaafd, ik eet echt makkelijk een half brood per dag. Daarom dacht ik, deze week ga ik het eens anders aanpakken. Nu heb ik kwark gekocht voor het ontbijt, lekker gezond. Een echte aanrader is kwark met blauwe bessen en aardbeien, nomnom!’

Coebergh en wijn

Ik heb dit weekend met vrienden lekker oldschool Breezers, Smirnoff Ice, Amaretto en Coebergh gedronken. Alleen deze fles is nog niet op… De wijn ga ik niet meer opdrinken, hij is niet zo lekker. Eigenlijk moet ik ook geen goedkope wijn meer kopen. Ik drink liever rode wijn, maar die hoeft dan weer niet in de koelkast.’

